Ketahuilah Teknik Sebenar Di Dalam Mendidik Anak! Jadikan Anak Anda Seorang Anak Yang Sihat, Ceria

Thursday, December 20, 2012

BERHARAP ADALAH NEGATIF

Cara untuk mendapatkan ape yg anda ingini ialah membayangkan diri anda sedang memiliki dgn menggunakan matlamat tertentu. Jgn menganggapnye sebagai suatu pengharapan. Berharap adalah negetif. Ia menandakan bahawa anda tidak memiliki apa yg anda harapkan dan tambhan itu anda tidak menjangkakan anda akan mendapatnye. Jika tidak anda tidak merasakan ianye satu keperluan utk diharap.

Kembali pd senarai objektif anda . (sila senaraikan ape yg anda nak dlm hidup cth kekayaan ,kebahagian, kesihatan)..Sekarang bukan sekadar membacanye, liht dia anda sebagai memiliki setiap satu daripadanye.Jika objektif itu bersifat fizikal, lihat diri anda sebagai menikmati kesiahtn yg segar bugar. Dgn objectif bersifat kebendaan, lihat diri anda menggunana menikmati objectif2 tersebut.

Anda mungkin terfikir bagaiman objektif2 ni boleh menjadi kenyataan. Adalah menarik utk memerhatikn dlm hal ini hukum alam beroperasi. anda akan dapati diri anda dipimpim seolah2 oleh tangan ghaib tuk merealisasikan objectif2 anda.

seorang pelajar yg mengambil kursus sya menulis:
"Mlm tadi sya telah melihat semula senarai objektif yg telah sya tulis ketika mula2 mendaftar utk kursus ini.Sya merasa terkejut kerana setiap satu telah menjadi kenyataan kecuali satu dah itupun hampir direalisasikan.byk objektif yg saya tuliskan itu pada awalnye kelihatan mustahil sehingga sya merakan sukar untuk memasukkan nye skali."

Seorang wanita muda telah dtg berjumpa sya dan mengatakan teori2 sya amat cantik tetapi tidak berhasil.Dia berkata dia telah berharap byk pekara dlm hidupnye tetapi dia tidak pernah mendapat ape2 kecuali yg perlu semata-mata.Dia tidak menyedari dia telah mendedahkan sebab dia gagal dlm hanye satu perkataan sahaja iaitu  " berharap".Dia berkata dia telah megharapkan beberapa pekara. sya telah memberitahu dia bahawa dia tidak akan mendapat sebarang pekara yg di harapkan sehingga dia mencapai tahap kesedaran bahawa dia akan mengetahui objektif2 itu adalah haknye.wajahnye berubah apabila dia mengakui bahawa sya mungkin betul. Dia berkata " apabila difikirkan , sya sentiasa tahu saya akan mendapat sesuatu masalah dah ia benar2 berlaku.Selepas itu sya tau sya akan berjaya". Dlm masa setahun, wanita itu berani bercakap besar bahawa dia tahu bagaimana utk mendapatkan apa sahaja yg dikehendakinye.Dia sememangnye mendapat apa yg sebelum ini hanye boleh didapati di dlm mimpi sahaja.


BEN SWEETLAND-Saya Boleh



No comments:

Post a Comment

Find Mylittlemiqael at Facebook

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
NOW WE ACCEPT CREDIT CARD !!

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.